رضا غلامی پنجشنبه 22 اسفند 1387 10:35 ب.ظ نظرات ()
در هفته گذشته،‌سرویس جیمیل گوگل به‌مدت 2ساعت از دسترس خارج بود كه به‌نظر می‌رسد، آسیب‌هایی كه به اعتبار این شركت وارد شده باشد، بسیار بیشتر از این میزان باشد.

گوگل در محافل همواره اذعان داشته بود كه سرویس ایمیل این شركت، بهتر و مطمئن‌تر از پركاربردترین سرویس اینترنتی سازمانی، یعنی ‌ Microsoft Exchange‌ است. با این وجود، در دسترس نبودن جیمیل برای 2‌‌ساعت باعث شرمندگی این شركت در مقابل كاربران، حتی كاربران سرویس رایگان این شركت شده بود. ‌ ‌

شری مك‌لایش، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی فارستر چهارشنبه گذشته به اینفورمیشن‌ویك گفت:‌«قطعا این موضوع به اعتبار گوگل صدمه خواهد زد و مردم عادی نسبت به انتقال اطلاعات خود از اكسچنج به گوگل، تامل بیشتری خواهند كرد.»

در هشت ماه گذشته، این ششمین باری بود كه سرویس ایمیل گوگل از دسترس خارج می‌شد. اما صرف نظر از موج تبلیغات منفی به‌راه‌‌ا‌‌فتاده علیه این شركت، به‌نظر می‌رسد كه بازدهی جیمیل نسبت به رقیب خود، اكسچنج كمتر نیست. به‌خاطر موفقیت‌های بی‌شمار گوگل در عرضه سرویس‌های متنوع، این شركت بیش از حد زیر ذره‌بین منتقدان و مخالفان قرار گرفته است و به‌نظر می‌رسد این رویدادهای تصادفی، هر كدام برایشان به كابوسی بزرگ بدل شود. یكی از سخنگویان گوگل به این وب‌سایت خبری گفت: «این رویدادها برخی از مردم را از كارشان باز می‌دارد، اما نباید این نكته را فراموش كنیم كه گوگل قابل اتكاتر از اكسچنج یا هر نرم‌افزار دیگری است و 4 قطع ارتباط از 6مورد گذشته، تنها گریبان كاربران كمی را گرفته است.»

وی در پایان خاطرنشان كرد: «ما معمولا ماهانه 10 الی 15 دقیقه قطع ارتباط داریم و این میزان در مقیاس سرویس‌های امروزی محاسبات ابری، مقیاس بسیار بالا و مفیدی است.»